Monday 19 December 2011

Gitar Ukulele

Assalamualaikum..what?..gitar ukulele?...korang mesti ade yg unfamiliar dengar benda ni..aku memang nk sangat gitar ni..sejujurnya aku memang lah x reti main gitar..kat umah aku ade sebijik gitar..aku da belajar kot dengan sepupu aku..tapi siyes..susah siot nak blaja gitar ni..naik kejung tgn aku..huhu..so..penyelesaiannya..gitar kat umah tu jadik perhiasan jelah..da berabuk pon..korang nak x?..huhu..ni ha..gitarnya..


Tapi aku x suka gitar ni..besar sgt la..aku nak kecik skit..yg senang bwk..n yg x berat..so..mase survey2 kat internet tu aku ternampak la bdk kecik ni main gitar ukulele kat youtube..comel gile kot..tgk mcm senang jek nak main...




Disebabkan bdk kecil ni comel n disebabkan juge gitar ni tersangatlah comel, so aku decide nak beli 1..cuma blum g survey kat sini...gitar ukulele ni ada 2 jenis..ada yg 4 tali n 6 tali..aku x tahu mana lg senang nak main..

Gypsy Rose Ukulele W Bag  - Image    

Gambar ni mase aku survey kat mudah.my..murah sgt..under RM100 kot..cume aku x brani nk order dari sini..mesti masuk kos postage..pastu tune gitar pun aku x tau cemane..so..kalau survey depan mata..boleh la orang kedai tu tlg tunekan n bg advise sesikit utk aku...korang tgk pic atas tu..comel gilos kan yg warne pink tu..aku rase nak beli yang 4 tali je..xpyh pening nak beli 6 tali..penyanyi Aizat tu pakai 6 tali kalau korg perasan..yang bezanya gitar ukulele ni..tuning dia beza sangat dengan gitar biasa..yang bestnya..hanya tekan satu jari kat fret je dah boleh dapat Chord 'c' daripada gitar besar tu..kene tekan banyak jari dan banyak fret..aku ni da la agak lembab nak mengingat banyak2 kod ni..haha..

Oklah..kalau korang ade opinion atau something nak bagitahu aku..komen la sini..mane tau info tu berguna la untuk aku..thanks reading..okbai~

No comments:

Post a Comment