Sunday 18 December 2011

Day 10~10 Favourite song

Salam..10 lagu faveret??..x cukup tu..banyak sebenarnya..semua lagu 2PM aku suka..so..aku x masukkan lagu dorg dlm list la..erm..disebabkan nak 10..aku listkan yang da best lagu yang aku suka yang amat sangat ye..


1~Lonely by 2NE1..lagu ni sangat best..aku dengar time bukak K-pop hitz kat 705..terus search lyrics..susah sangat nak hafal sbb laju sebutan dia..dan aku terpaksa edit lirik supaya  lidah aku tak eksiden..tapi sebutannya tetap sama (walaupun sepatah haram x faham lirik koreanye..)huhu..

2~ Menjaga Hati by Yovie n Nuno..best giler ok lagu ni..sangat2 best..bila aku dengar lagu ni..aku rasa lagu ni dorang nyanyi untuk aku je..ceshh~


3~Cinta Muka Buku by Najwa Latif..aku suka lagu ni sbb lagu ni unik..cerita pasal facebook..lirik dy pun best Cuma satu part yang xpuas hati bila lirik “harus pejam mata dan cuba apa saja”..tu aku agak salah paham kat lirik tu..tp anyway..lagu tu sangat best..


4~Slow Motion by Karina Pasian..lagu ni plak aku search time lepas tengok Its Time 2pm..Junsu suka sangat lagu ni..so disebabkan aku amat2 minat Junsu 2pm ni..aku dengan rela hati menghafal lagu ni walaupun ianya slow motion..(walaupun Junsu x tau & x amek kisah pun ko bagai nak gila hafal lagu ni)..haha..sengal..:p~


5~ Baby baby by 4men..
“niga nomu gu mapjana..oh baby baby..niga nomuye pujanna..oohh...” cesh..terabur tulis..aku dengar lagu ni time tengok Idol Show 2pm..Jong Hyun (Shinee) nyanyi lagu ni..sedap..aku terus search mp3,lirik n terus hafal on the spot walaupun dalam bahasa korea..lancar tanpa salah sebutan okeh...:p...hehe..


6~ Januari by Glen Fredly..pertama kali dengar lagu ni..memang menyentuh sangat2..sedih la..walaupun lagu ni da lama..aku tetap suka dengan lagu ni..


7~Pokok by MUH feat Hazama AF..tanya sama pokok..apa sebab goyang..jawab angin yang goncang..Jangan tanya aku..sebab lagu ni best...:)


8~Bila aku jatuh cinta by Awi Rafael...aku jatuh cinta kat lagu ni okeh..bukan orangnyer..~


9~Just the way you are by Bruno Mars..i really love it.."you are beautiful..and i tell her everyday"..bila aku dengar lagu ni..aku cam rasa Bruno Mars nyanyikan lagu ni untuk aku..cess..(muke x cantik tapi nk feeling gak..haha..)feeling babeh..x salah kan?..huhu


10~Leavin By Jesse Mccartney n Kekasih yang tak dianggap by Band Kertas..lagu ni dah lama dah..time 2008 lagi kot..aku dengar lagu tu sbb masetu someone special (dy belajar kat Poly Dungun) bagi aku dengar..time tu aku still belajar kat Uitm Dungun sebelum aku mintak transfer kat Uitm Melaka..aku pilih 2 lagu sbb 2 lagu ni mmg khas dy bagi kat aku mase kitaorang mula2 kenal..yang sedihnya, skang ni kitaorg lost contact sbb dia merajuk aku tiba2 pindah melaka..nantilah aku cerita bila aku update entry lepas ni k..seriously, bila aku dengar lagu tu skang..spontan terus aku akan teringat kat dia..byk juga kenangan dengan dia walaupun hanya sempat kenal 3 bulan..

Hm..itu aje lah 10 lagu yang telinga aku boleh dengar sampai mulut aku terkeluar perkataan sedap dan best..kalau korang rase ade lagu best nak bagitau aku..komen la eh..mesti aku dengar..hehe..itu saje..phew..okbai..:)

2 comments:

  1. haaa. dewi oun suka jugak lagu lonely tueh. besh sangat kan? hekkk. nyanyi sorang sorang lagu tueh depan lappy tengok kat youtube. keh keh keh XD

    ReplyDelete
  2. hehe..tau xpe..best sgt..:)

    ReplyDelete