Saturday 3 December 2011

Day 6~ 3 perangai buruk

*Gambar adalah sekadar hiasan..xde kena mengena dengan hidup ataupun yang mati*

Salam..perangai beruk buruk?ada ke?..cesh..haha..yelah2..manusia kat dunia ni manalah ada yang perfect..setiap orang ada kelebihan dan kelemahan masing2...cuma bergantung dengan orang sekeliling..ada jenis yang boleh menerima dan ada yang jenis tak boleh menerima..

Ok di sini aku listkan 3 perangai buruk (xdelah buruk mana pun..aku rasa sume orang macam ni kan) ::

1) Boros ~ aku boros bila time banyak duit..kadang menyesal gak..tapi dalam menyesal tu aku puas hati..hehe..yelah..sape x suka shopping kan?..selamat aku ni jenis bukan gile barang branded...aku akui mase kat universiti dulu aku boros..lagi2 mase aku dapat transfer ke Melaka..bayangkan Tesco and Jusco depan Taman rumah sewa..sape tahan weh..huhu..roomate aku sampai bising coz aku setiap bulan beli kasut baru..setiap bulan ye..bukan setiap sem..aku time u dulu suke sangat kasut..xkisahlah flat ke..heels ke..kasut tutup ke..alhamdulillah..selamat tak terbawa2 sampai sekarang..

2) Khayal ~ bukan berangan..aku ni memang jenis kalau dah tengah syok/khusyuk buat something..contohnya tengok cerita yang aku suka ke..tengah baca paper ke..tengah buat kerja lain ke..janganlah cakap dengan aku..memang aku xdengar punya..ko jerit kuat2 atau tolak baru aku dengar..ibu aku lah yang paling tensen dengan perangai aku yang satu ni..kadang aku tengah online..sibuk melayan facebook atau blog..tibe2 ibu aku panggil suruh bukak tv ke..(disebabkan tv bersebelahan dengan lappy aku)..hm..memang x dengarlah..khusyuk sangat kan..huhu

3) Pelupa~ ya..aku akui aku ni pelupa..tapi bukannya pelupa tahap dewa..still boleh di maafkan lagi kot..kadang2 melampau jugak..aku memang benci sgt2 orang membazir..tapi kadang2 disebabkan aku pelupa..aku terkena gak..contohnya aku pernah isi air mesin basuh, lepas 30minit baru aku ingat?..gile membazir..lepastu bila masak air..aku lupa nak tutup bila didih..memang membazir gile sampai nk kering dah oii...dah ingat ni..tapi esok buat lagi..huhu..

Itu ajelah..dan alhamdulillah sekarang sume aku boleh mengatasinya walaupun terkadang buat lagi..huhu..phew..okbai..:)

No comments:

Post a Comment