Saturday 14 January 2012

SELAMAT TAHUN BARU~AZAM BARU

Salam 1 Malaysia..hehe..walaupun arini dah setengah hari bulan 1..aku nak wish jugak SELAMAT TAHUN BARU kat readers yang baca entry ni...semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya..doakan aku mencapai AZAM tahun baru ni..

Aq sebenarnya bukan xnk update blog..cume x berkesempatan mencari entry2 yang terbaik untuk di sharekan bersama..lagipun ade ke org nak bace blog aku nih kan..huhu...blog ni juz tempat aku meluahkan ape yg aku rasa..apa yg aku nak kongsikan dan segalanya tentang aku..:)

Ok..alhamdulillah sampai saat ni aku masih diberi peluang bernafas dan hidup bersama keluarga yang sangat2 tercinta ni...tahun ni banyak aku kene buat untuk membalas segala jasa dorang..ape AZAM korang tahun baru ni?aku?..banyak juga AZAM tahun baru ni...so meh sini nak bisik..:p

Firstly aku rasa aku nak sangat sambung MASTER..aku ingat aku nak amek MASTER EDUCATION, tapi bila da pikir masak2, aku memang nk jadi pensyarah, so..aku amek MBA je kot..cuma tak tahu UTM ataupun UITM..kalau UTM terpaksa la amek hujung tahun ni sbb aku terlepas tarikh tutup 30 NOV aritu..kalau MASTER UITM, ade intake MARCH ni..tapi rasa teramat jauh di nun SHAH ALAM tu...korang mcm x tau je aku ni x suka merantau tempat orang..cukuplah setahun MATRIKS di KEDAH, 6bulan IJAZAH di UITM DUNGUN dan sambung 2 tahun di UITM MELAKA...cukuplah..aku da penat..huhu..cess...aku penat naik bas or drive lelama berejam2...huhu..aku tak buat keputusan lagi..

Aku wat masa ni kerja di Pontian..tolong bos urus Tuition untuk SPM,PMR n UPSR...malas nak carik kerja bagus2 sebab nanti kerja da best, aku malas nk sambung study..tapi alhamdulillah kerja kat sini best sgt..walaupun kekadang wat kerja sorang tp aku happy sebab bos baik gila n slamber gila kot..aku mintak 250 (gaji seminggu)..tapi dia bagi aku 500 terus..then boleh online..kira tak la bosan sangat kan..da cukup sempurna dah keje aku ni..walaupun gaji x setaraf IJAZAH aku ni..aku still happy..kadang aku pikir, wat pe kejar gaji besar2..tapi hidup tension kan..aku da pernah rasa dah..cukup la tu..huhu...:)

Kedua AZAM aku nak ada kereta..tup tup..tak jadi azam tu sebab bapak aku dah belikan kereta sebab aku dah habis Ijazah...hadiah le tu...aku dapat SAGA FL hitam dan paling best no flat kete aku same dengan flat moto aku...989...means bulan 9 tahun 89...memang sayang gila ah kat bapak aku..haha..patotlah adik pompuan aku semangat nak habiskan ijazah dia...paham2 ler kan..huhu...

Ketiga...aku nak kawin...errrkkk..haha poyos...xde makna ko nak kawen...calon pon xde lagik!!...haha...salah..salah..yang ketiga..aku berazam nak jadi lebih baik dari tahun lepas..aku akui tahun lepas aku banyak conflict dengan 1/2 orang...tapi bukan salah aku...dan tahun ni aku akan cuba membuat orang xde masalah ngan aku...sebab bila tak ada masalah dgn orang, hidup happy je kan..:) Insyallah...

Yang ke 4......nanti aku bagitahu sebab aku malas nak taip dah!...haha..ok bai...

No comments:

Post a Comment