Wednesday 25 January 2012

~DAY 12 : APA YANG ADA DALAM BEG MAKE UP ANDA

Lama sudah aku x update blog pasal cabaran 30 hari..punyela da lama..baru masuk day 12?...padahal banyak skip..aku g update ntah ape2 jek..x jujur langsung..haha..okla..sambung topik Day 12 nih...


Beg Make Up?...sorry ...i  xde eh beg make up bagai...tak reti lah i nak make up nih..haha...betul ah..bulu mata palsu pon x pnah pakai...kesian ek..:p..i punye originals tau..lagi pon i pakai cermin mata..kang melekat dengan cermin mate skali aww...hahaha..sengal..:~

Serious ok..ni aku just citer produk ape yang aku pakai selama ni...mesti korang nak tahu kan..:)..bab aku pakai cermin mata ni..aku memang rabun..keturunan belah mak aku suma pakai cermin mata..mak cik aku, pak uda aku, mak usu aku, mak aku...semua pakai...contact lens??..ello...aku  x suka pakai contact lens...leceh nak jage plus takut ada effect...so..aku hanya ada basic  make up..mana2 nak kua...aku akan pakai benda alah ni jek..lain la kalau aku artis...wajib ade pelbagai produk make up kan...huhu...x suka sgt solek ah...betull...x tipu..haha..

Mesti korang kate aku tipu kan...aku x berani pakai produk macam2..aku takut kulit terkejut berok lalu kua benda alah macam2..jerawat segala bagai tu..aku tak nafikan aku ada jerawat kat muka ni..tapi just jerawat yang biasa keluar time waktu perempuan je la..*sila paham sendirik...bila dah habis..elok balik lah..lagipun aku jenis x picit jerawat..tu yang x ada bekas jerawat..

Aku hanya ada basic sahaja..n Alhamdulillah dengan basic tu muka aku bersih sampai sekarang...xpayah nak pakai produk mahal2...*jimat...:)...

Firstly aku ada pencuci muka Safi Balqis (perfect 10) yang biru putih tu..then 2 hari sekali aku pakai scrub jenama safi balqis jugak ..apricot yang warna oren putih ni...

  
Second.. kalau nak kuar mane2...aku just pakai cream pelembap safi biru tu..dan guna mustika ratu (alas bedak Tasik Kemuning)..then pakai bedak safi kaler pink...siap!!..

   

Untuk seri sikit, aku pakai eyeliner Avon kat mata n celak kat bulu kening...

 
dah itu aja...aku dulu ade gak try pakai bedak compact..tp x serasi la...liang pori muka aku terutamanya kat hidung gn muka Nampak jelas n makin banyak..bila aku da decide stop..dia ok balik...
So..aku guna bedak safi pink tu je la g mana2..xpun law xde...bedak Aish aku bedal..bedak Johnson Baby x pun Pureen..ah bedal je..bedak baby lagi bagus sbb texture dia lagi lembut n selamat..:)

Untuk remove eyeliner, aku just pakai kapas+johnson's baby oil..


Lip gloss plak aku pakai silky girl yang kilat2 sikit..jenis 02..n kalau untuk lembab sikit, aku guna Nivea coz bibir aku jenis cepat kering..terutama kalau selalu duduk tempat air cond..
   

Dan Hasilnyer~ ~


*kalau di zoom,leh je nampak bekas jerawat sikit.ahha...ni without blusher n eyeshadow..tengok..pakai lip gloss pon senget..*macam orangnyer...terang2 dah nampak malas nk make up..haha..simple jerk..xpyh nk lawa2 sangat....aku...asal boleh jerk..

Itu sahaja..tiada tokok tambah lagi..seriously aku x berani nak cuba produk2 lain..selagi produk ni bawak kebaikan pada aku..selagi tu aku terus pakai..xyah pening kepala kan...okla..itu aje..kalau nak tanye ape2..sila comment eh..ok..adios..wassalam...:)

2 comments:

  1. maaf lambat reply..saya pakai nipis je tu yang tak berminyak sangat..

    ReplyDelete