Wednesday 25 July 2012

Braces Part II ~Gigi aku rongak lagi!

Assalamualaikum...ok fine..gigi wa dah rongak kali kedua beb!...haha


hmm...kisahnya aku tiba-tiba ABC cepat..aku ingat hari khamis (26/7) baru ABC and cabut gigi..tapi isnin(23/7) dah ABC..so cepat-cepat aku call klinik gigi mintak appoinment untuk cabut gigi kali kedua pada hari selasa(24/7)..jam 3.30 ptg....adoii..baru nak bagi gusi belah kiri ni berehat seminggu..xsempat seminggu..5 hari je dah cabut kali kedua..hari ni hari kedua aku cabut gigi yang 3 & 4...kadang-kadang masih berdarah lagi...sengal masih terasa..dan paling terbaru..tiba-tiba aku dapat sindrom lidah aku gatal mengorek lubang gigi yang di cabut..sakit..tapi lepas tu korek lagi..haha...jadi ketagih plak...teruk betul...

Harini aku buka kat luar dengan family...order ikan siakap masak 3 rasa+ burung puyuh+ capcai + tomyam..fuhh terliur beb..padahal gusi still sakit..ko bayangkan macam mana aku nak kunyah makanan tu semua sedangkan gigi aku 2 kanan 2 kiri atas bawah baru je cabut...dalam otak dah fikir "alamak...kene makan perlahan lahan dan berdedikasi la jawabnye"...tapi..bila aku tengok makanan sampai je mindset aku terus tukar..aku main gigit n bedal je sume tu..besar ke kecik sume aku tibai...sakit dah tak pikir lagi la kan..haha..skang ni baru meroyan gusi sakit..baru je telan panadol ni...cuba aa fikir..gusi still darah tapi aku main makan je..takpelah..xreti la jaga-jaga makan ni...huhu...

Okay..esok pulak aku ade appointment pakai braces pukul 2 petang..kaler pun tak pikir lagi..tengok je la esok aku tibai kaler ape...waktu dah tak leh adjust, so aku mintak kebenaran pengetua kuar kul 1:30 esok...kengkawan..doakan semoga aku tabah menghadapi segala rintangan ni ye..insyallah semua ok...

No comments:

Post a Comment