Wednesday 26 November 2014

ITS OKAY THATS LOVE & THE BEST OST

Assalamualaikum..



Baru dalam minggu ni aku tengok satu drama Korea..aku tengok pun sebab kena paksa dengan cousin aku sebab dia kata cerita tu best gile?..best sangat ke?..aku pun dah bagitahu sebelum ni aku memang jarang dan kurang suka tengok drama korea sebab banyak episod dan lama nak tengok..aku lebih prefer filem sebab simple dan kejap je..dan aku prefer tengok drama yang dah habis tayang kat TV dan ada complete episod sebab aku tak suka menunggu cerita tu keluar next weeknya..siksa ko tahu...huhu..yang terbaru, aku tengok drama sampai habis just My love from another star and Bel Ami (pretty Man)..kalau episod panjang2 plak aku paling layan runningman je sebab kelakar and i love Lee Kwang Soo..^_^..di sebabkan cousin aku hasut lee kwang soo ada berlakon dalam cerita ni dan cerita ni hanya 16 episod je..aku paksala diri ni tengok episod 1 dulu..tajuknya Its Okay Thats Love..mak aih..dah tengok episod 1 nak tengok episod 2 plak..then episod 3 plak..makin lama cerita ni makin best...dan tiba2 aku terjatuh cinta plak pada hero cerita ni Jang Jae Yeol lakonan Jo In Sung..memang handsome,charming,cool & smart habis dalam drama ni..tambah plak karekter heroin perempuan Ji Hae Soo lakonan Gong Hyo Jin yang berlagak gila dan asik nak marah2 je..Lee Kwang Soo pula sebagai Park Soo Kwang dan character dia sangatlah comel dalam cerita ni..macam mana aku tengok perangai dia dalam RM, macam tu lah perangai dia dalam cerita ni..natural cara dia berlakon..selain itu ada jugak mamat comel D.O (EXO) berlakon sebagai Hang Kang Woo..ya,memang comel dia dalam cerita ni..asyik sengih memanjang je..terbayang jap muka dia..haha..D.O berlakon sebagai budak sekolah yang tak wujud sebenarnya (hanya khayalan Jang Jae Yeol)..



Aku excited nak taip sinopsis kat sini tapi panjang berjela sangat n over plak nanti..huhu..jalan cerita yang sangat best dan masing-masing ada character tersendiri..kalau korang nak tahu sinopsis boleh google atau click sini je http://en.wikipedia.org/wiki/It%27s_Okay,_That%27s_Love..jujur,cerita ni sangat sangat sangat best..conflict dan kisah cinta pelbagai..meleleh gak air mata aku tengok drama ni..feeling macam termasuk dalam cerita tu..lagi-lagi part Jae Yeol menangis..feeling cam aku Hae Soo peluk dia nak tenangkan dia..over plak kau..haha..berangan takpe..dan paling aku nak tekankan dalam drama ni lagu-lagu OST drama ni tersangatlah best..memang matching sangat dengan jalan cerita..sambil conflict dan berkasih sayang, sambil tu lagu tu main...anyonyoo..comel..haha..dalam wikipedia ada complete set OST dalam drama ni..tapi paling best aku dengar lagu tajuk I Feel You by Ho Dae Kwang..sejak habis tengok drama ni bangun pagi je mesti wajib dengar lagu ni sampai hafal dah lirik dia..kat office pun bukak..nasib officemate jenis layan korea gak..hihi..


                             TOP 5 OST ITS OKAY THATS LOVE (berdasarkan pandangan aku)


   1st OST is I Feel You by Ho Dae Kwang
 Ce dengar..memang best gile ^_^


2nd OST is Best Luck by Chen (EXO)..ni pun dok ulang-ulang dengar lagu ni...^_^




3rd OST is Family of the Year- Hero..lagu ni memang masuk dengan halwa telinga aku..:)


4th OST is Twin Forks-Cross My Mind...music start je dah rancak..lagu ni akan keluar time part Jae Yeol sakat Hae Soo..comel ^_^


5th OST is DAVICHI-It's alright, It's love [괜찮아, 사랑이야]..
bila part sedih je mesti keluar lagu ni..aku kalau dengar lagu ni mesti terbayang babak sedih dalam drama tu ..
:(



OST lain yang best :

~[Sleepless night-Crush feat Punch]
~ [For You by Whessung]
~[Ulala Session -Love Fiction]
~[Kae Sun-Ship and the Globe]
~[The Once- You Are My Best Friend]
~[Sunboat-Little Suns] 

dan banyak lagi..macam-macam genre music ada dalam drama ni..ada yang rancak..slow..sedih..happy..bila aku dengar lagu ni kat office,aku siap boleh terbayang lakonan dorang dalam drama tu..peh..kuat betul ingatan aku ni ek..haha

Pelakon Utama:




From Left ( Sung Dong il, Lee Kwang Soo, Gong Hyo Jin, Jo In Sung, D.O EXO)

Woaah..perkataan best dan comel sangat banyak dalam entry ni..bukti menunjukkan cerita ni best & comel..^_^..so..yang baru nak tengok..selamat nonton ya..okay bye ..wassalam..^_^



*Credit picture by google..video by youtube






No comments:

Post a Comment