Friday 14 November 2014

Cameron Highland Trip~Day 2

Assalamualaikum..

Then esoknya suhaili kejut..wani bangun tengok kat luar..kabus!!

Aku meluru keluar..sambil tunggu matahari naik & kabus hilang..snap-snap sikit..hehe ^_^

Before & after...

Sekitar apartment..

After dah siap-siap..meh cari sarapan..survey-survey lastly makan roti canai, teh tarik & telur separuh masak di sini..tak tahu price berapa sebab orang sebelah kita ni belanja..baiknyeee ^_^

After dah breakfast..sempat singgah kedai sebelah beli t-shirt..lupa nama kedai tu..tapi t-shirt cameron kedai situ murah-murah..rata-rata aku survey kalau t-shirt colour RM20++..tapi kat situ RM15 je..so aku beli untuk ayah ngan ibu..kalau t-shirt colour putih RM10.00..disebabkan kami borong banyak jadi murah lagi..RM14.00 bagi colour & RM9.00 bagi putih..siap free keychain beb..hihi..kedai owner aunty & uncle india..then terus gerak gi ladang teh..alhamdulillah cuaca baik..singgah tea house cameron valley..konon berangan nak minum kat situ berlatar belakangkan ladang teh..tapi hampeh..penuh orang :(
So..jalan-jalan jela sekitar ladang..subhanallah..menghijau! cantik! sejuk je pemandangan...

Lepas dah jalan-jalan sekitar ladang teh, meh pergi ke kilang TEH BOH Centre..perjalanan masuk ke dalam dari tepi jalan memakan masa dalam 15/20 minit..tak jauh, tapi sebab jalan belok-belok dan lalu tepi bukit, memang kena hati-hati..after dah sampai, as usual..meh  sedas dua pic :)

sekitar on the way ke kilang teh boh..sana sini ladang teh..besttt ^_^

Ya..kat kilang sini aku boleh tengok cara proses teh nya..ada penerangan dari pekerja sana....
masuk je pintu masuk kilang..peh aroma bau dia..original beb..:)

After dah dengar penerangan dan snap-snap pic, meh kita borong teh ^_^

Aku beli satu packet Ice Tea perisa Peach, Mango dan Lemon Tea, satu kotak teh seri songket perisa buah Markisa..dan 2 tin air Ice Lemon Tea with honey yang baru keluar (time tu tak jual kat pasaran lagi)...aku pikir sebab naik bas je..kalau naik kereta memang i borong banyak tau..rambang mata o_O...

Lepas membeli belah..meh kita rasa macam mana feeling minum menghadap ladang teh..semalam kat Cameron Valley tak dapat coz penuh orang..now turn balas dendam...hihi

apa yang aku beli?..ni ha..Peach ice tea and coklat melt..coklat filing sedap cuma kek keras sikit..then aku belanja kak Salwa banana carrot kek and kak Nurul butter kek..air pun dia pilih sama peach tea..pejam mata je la bayar harga kek tu...kikiki..sesekali ku rasa teriinginnn..haha

Selepas makan, petang tu terus otw balik tapi kali ni naik kereta Kak Salwa sebab Suhaili still stay Cameron..untunglah Suhaili sempat jalan ke Lavender park..aku tak dapat pergi sebab jalan balik tak sehala..uwaaa...next time pergi wajib singgah tempat ni gak...kitaorang kena balik awal sebab semua kerja esokkk  +_+..
Alhamdulillah..ngam-ngam sampai jam 7malam kat Stesen bas Seremban..bas ke JB pukul 9malam..so sempat lah rehat, mandi,and solat kat surau area situ..sampai JB jam 12++am..nasib ayah tak kerja..so boleh la amik aku..si hensem (anak sedara) tak tido lagi..so dia ikut sekali..disebabkan lapar lagi..aku join pergi melantak Mee Rebus Sentap Anim kat Pekan Nanas..favourite parents aku tu..si kecik pun suka walaupun pedas sikit..memang sedap & berbaloi..

Sampai rumah kemas-kemas sikit terus bumm..tido..haha