Saturday 25 May 2013

KENANGAN MATRIKULASI (PERAKAUNAN) 2007- 2008

ASSALAMUALAIKUM..

Ya Allah…sangat-sangat rindu waktu zaman matriks..zaman first time berpisah dengan family..ko bayangkan selama 17 tahun aku duduk dengan family..tiba-tiba kena pisah..jauh plak tu..kalau setakat 2/3 jam perjalanan bolehla balik selalu kan..ni sampai ke Kuala Nerang, Kedah.. 13 jam waktu perjalanan dari Pontian ke Kedah…memang cuti hujung minggu takkan dapat balik la..hehe..tapi bagus juga..pengalaman belajar tempat orang sangat seronok..kita pun diajar berdikari..dulu kita makan ibu yang selalu masak..bila di matriks..kita sendiri cari makanan .. so..bila waktu makan (bunyi loceng)..semua berdedai turun..sape tak turun..kebulur la ko..huhu.. Alhamdulillah semua makanan di sana ditaja kementerian..mula-mula family aku risau..mereka tak dapat terima cara masakan orang utara..maung katanya..tapi Alhamdulillah,aku rasa makanan dorang paling the best..walaupun menu pelik-pelik..aku rasa sedap sangat..sampai berat aku naik kot kat sana..dari 46 -53kg!..hahaha

Lagi satu, pengajar di matriks tak dipanggil lecturer..kami panggil cikgu..so..taklah kekok sangat nak panggil miss ke..puan ke..encik ke…semua panggil cikgu…memang agak mencabar belajar di matriks..sem 1 aku rasa paling the worst part belajar…bila dah biasa belajar kat rumah sambil lewa je..kat matriks jangan harap…semua benda penting…memang kelam kabut sangat…kita kena cari strategy belajar sendiri..takde masa sangat nak huha  sana sini..serius part 1 aku kecundang sikit..pointer bawah 3..memang sedih sangat..tapi Alhamdulillah part 2 senang…aku dapat pointer lebih 3.5 untuk cover balik keseluruhan result…aihh..rindu kawan-kawan zaman matriks….tapi sekarang ni kebanyakan kawan aku ingat muka je..tapi tak ingat nama…facebook pun tak semua ada..sedihnya..

CLASSMATE SEM 1 (CLASS H)



Yang aku ingat nama mereka ni...kalau lelaki kelas aku 4 org je tu..Dinie..Saiful..Nik..Faizal.. kalau perempuan.. Atika..Salina..Mazni..syahirah..Aisah..Tini..Miza..Najiha..Sakinah.. yang lain...tolong ingatkan aku ~Ana Rafali..serius..lupe.. yang gambar 5 orang kat pic pertama tu bestfriend time sem 1..

CLASSMATE SEM 2 (CLASS I )


 ko tengok ketembaman muke aku dah tau berat aku berapa..takpe..skang dah selim melim..haha..gambar ni dengan top students (bukan kelas aku rasanya)..pointer always above 3.9..hebat tu..bestfriend gak time matriks..

 ha..ni baru kelas aku..Time ni masa majlis tukar-tukar hadiah :) yang aku ingat kat sini Shima..Asnie..Dila..faizal..Izzat..pastu lain tak ingat..arghh..tensennya..:(

Dinner tema biru...diner time kelas dinamika kemahiran..cara-cara makan beradab di hotel gitu..

Cikgu Hanafi dan Cikgu Musa.. 


Bestfriend time matrix dulu...Shima..Asnie..Dila..ke sana sini mesti sama2..aih..rindunye korang..:(

ko tengok..belajar pun sama-sama..Asnie..mana ko time ni..


2minggu sebelum final exam...mandi-manda di Hutan Lipur Puncak Janing..dengan sapa? tak ingat :(


Para pengajar..Cikgu Hanafi..Cikgu Haizan..cikgu perempuan ni tak ingat nama..tapi aku ingat dia sarat mengandung time tu..bila dengar suara dia time mengajar..alahai kecik je suara..comel sangat...


     

     Rindunya asrama ni...aku punye dorm tingkat 1..:)    
    lagi satu tu pic depan pintu bilik asrama..ngeri beb tengok tandas nun jauh di sana...bila tengah malam seraaam sejuk je..huhu


Surau


Banyak jenis bilik kuliah..ni antaranya..tapi ni la bilik kuliah yang bila nak belajar je pergh..kalau masuk je..macam tau-tau je bau apa..normal la..hehe..aku pernah jatuh longkang depan kuliah ni..dalam gile longkang tu..sakit plak tu..(hoi..tu pon nak citer ke ~haha)

satu dorm 4 orang..tapi sorang pindah sebab dapat tawaran sambung belajar di tempat lain...ce teka mana aku?..haha

Okaylah...tu je aku mampu cerita..kalau ikut nafsu..satu folder matrix aku upload..hehe...tapi yang ni the best memory yang aku still ingat sampai sekarang walaupun dah  5 tahun berlalu..Thanks pernah jadi kawan aku walaupun kita dah tak rapat macam dulu...kalau ada yang perasan tu contact2 la k..add je fb ...

wassalam..:)




No comments:

Post a Comment