Friday 12 April 2013

Kenangan masa lalu

Assalamualaikum…
Hmmm…rindunya dengan diaorang semua…rindunya nak belajar kat universiti dulu..rindunya nak belajar kat matriks dulu..rindunya kat kawan masa kerja dulu…ya Allah…rindunya masa lalu…pernah tak korang tercakap atau terfikir benda-benda macam ni…wajiblah kan..kita sebagai manusia mesti ada perasaan rindu..rindu kat orang,  suasana, makanan, tempat dan alam sekeliling yang pernah kita berada suatu masa dulu…macam aku sekarang ni…sangat-sangat rindu dengan zaman masa masih belajar..rindu sangat dengan kawan-kawan di matriks..kawan-kawan kat Uitm Dungun, kawan-kawan dekat Uitm Melaka..kawan-kawan kerja time lepas SPM dulu…kalaulah dapat jumpa balik mereka semua..bestnya….tapi….kebanyakannya dah lost contact sebab lepas matriks, semua berpecah..lepas SPM masing-masing belajar tempat lain…sangat-sangat rindu..
Entahlah..kenapa tiba-tiba aku terfikir nak buat entry pasal kenangan masa lalu ni….semalam E’Ee (Nur Faeezah) telefon aku,,,dia kawan masa di Uitm Dungun dan Melaka…lamanya kami berborak…lebih kurang sejam lebih…rasa happy sangat sebab dah lama tak jumpa dan berborak dengan dia sebab sekarang dia dah kahwin..last jumpa bulan 6 tahun 2011…lama gilakkk…macam-macam topik kitaorang borak..dari pengalaman mengajar…zaman nakal-nakal belajar dulu..skandal-skandal (haha) dan paling penting, perkembangan roomate masa duduk rumah sewa…aishh..rindunya..masa aku berbual pun aku menangis la jugak sebab bila bercerita time zaman belajar tu…teringat balik kenangan kami..heee…kalau nak cerita memang banyak…hmm..nantilah aku ceritakan tentang :

1)      Kenangan Sekolah Menengah 2002-2006

2)      Kenangan lepas SPM 2006


4)      Kenangan di KSKB sungai Buloh 2008

5)      Kenangan di Uitm Dungun, Terengganu 2008-2009

6)      Kenangan di Uitm Bandar Melaka 2009-2011

7)      Kenangan mengajar 2012

No comments:

Post a Comment