Thursday 7 June 2012

Important dates??



Assalamualaikum dan salam sayang..:)…important dates?..bukan dates dating pakwe makwe tu lah..aku nak update tentang dates yang penting dalam hidup aku..selama ni aku tak pernah kisah pun..tapi bila fikir2 balik..mesti dalam fikiran tertanya2..eh..bila ek aku beli kereta tu?..brape tahun dah aku pakai handphone tu…so..aku dah tak ingat berapa lama dah benda tu berguna pada aku..penting juga bagi aku untuk tahu semua tu…lagi pun aku nak tahu apa jenis barangan yang pernah aku beli dengan duit aku sendiri…
 
*masa aku baby..4/5 bulan kot
                                   *Still simpan topi n stokin pink until now..:)

Okay..firstly dalam hidup aku..tarikh yang paling penting ialah pada 04/09/1989…ia adalah merupakan tarikh keramat seorang insan bernama (Nur Shazwani Abd Hamid) lahir ke dunia..*skema ayat..haha..so..bila 4/9 tu paham2 jelah ye..x reti2 bagi hadiah?..:p
*no 989 itu wajib..bulan 9 tahun 89

Tarikh kedua penting ialah pada 28 februari 2011 iaitu tarikh bapak aku belikan kereta untuk aku sempena tamat Ijazah..hadiahler tu..wee..seronokk…^_^..Tapi aku lupa lak tarikh bapak aku belikan motor scooter Ego masa aku lepas matrix..yang aku ingat aku dapat motor tu sem 3 di Uitm Bandar Melaka..awal tahun 2010 kot…


 

* My Acer Aspire
Berkenaan gadjet pulak…aku telah membeli 2 laptop…Laptop pertama adalah jenama Acer aspire..Beli pada awal tahun 2009..dan kojol pada akhir 2010 akibat terjatuh dan dipijak oleh Zara yang disayangi ( anak jiran yang ibu aku jaga)..dia ingat alas kaki agaknye..wuuu..sadis sungguh..huhu..:(..then pada Januari 2011..Laptop ku telah bersalin kulit jenama Compact pula..*saje tukar taste....Alhamdulillah dah setahun 6 bulan dia setia dengan aku… Then time aku beli Compact tu aku beli complete with printer canon sekali…senang untuk print thesis..:)
*My Wonderpet is belah kiri sekali..yg lain my sepupu n adik punya..

Handphone pula aku start pakai tingkatan 2..bermula dengan *telefon baling anjing, anjing yang mati*..haha..ape lagi..Nokia 3310 la..huhu..skang ni aku tukar Samsung Galaxy Wonder pada April 2012.. Harga dalam RM9++ Sebelum tu aku pakai Sony flip w508..

Okay..camera plak aku beli jenis biasa je..kodak easyshare..harga dalam RM3++ with charging..aku beli pada 3 Mei 2012..kalau tak memang tak beli..tu pun sebab nak g rombongan KL 4 Mei tu..nak amek gambar  pakai wonder..tapi kang battery kong plak..huhu..*dah lama tak on celcom..hari tu jugaklah aku beli handphone nokia biasa untuk no celcom aku..* x agak2..beli terus..RM60 je kot..

Lastly dengan duit aku sendiri..aku beli peti ais baru jenama SHARP pada 25 Mei 2012…dalam RM580 untuk bisnes coklat aku yang alhamdulillah semakin maju……okeh..itu adalah barang yang aku beli untuk kegunaan sendiri…Barang yang aku beli untuk kegunaan lain ialah DVD player jenama Panasonic (ayah aku nak)..dalam RM 2++…pada 7 April 2012…pada hari tu jugak aku belikan Syamil (adik lelaki darjah 5) basikal baru..also almost RM2++…*itu pun buat muka tempoyak..nak basikal fixie konon..kaki tak sampai..berlagakk..huhu..aku rasa tahun 2012 ni aku banyak berbelanja…mungkin sebab aku dah bekerja dan gaji sebagai guru ganti agak besar membolehkan aku dapat almost 2k sebulan..n Alhamdulillah pendapatan bisnes coklat pula almost RM1k ++ sebulan..aku tahu pendapatan tu tak la sebesar mana..tapi Alhamdulillah aku dapat belikan apa yang family aku nak…bukan nak cakap besar aku beli itu ini..tapi bersyukur sangat apabila diberi kesempatan beli apa yang dihajati..tak gitu?... Oklah..itu sahaja yang dapat dikongsikan pada entry kali ini..Thanks for reading..:)


No comments:

Post a Comment