Friday 16 November 2012

Pengalaman USS- Part II

Assalamualaikum...USS..sapa dah pergi sila angkat tangan!....seronok tak?..confirm la seronok kan..kalau tak seronok sila blah..haha..:p

Okay..aku rasa panjang entry kali ni..so..kena lah menaip dengan penuh sabar..tapi otak aku tak sabar-sabar nak menceritakan semua..macam-macam gambar dah terkeluar kat kepala aku ni..tak tahu nak start macam mana..seronok gila beb...huhu...

Okay..pada 13/11/2012..syuhada dan Intan (dari Melaka) telah sampai ke Pontian dengan menaiki bus..so..aku pick up dorang kat Basten Pontian pukul 11 malam..dorang tidur rumah aku sebab dekat sikit nak ke Singapore kan..haha..malam tu kami langsung tak boleh tidur lena..semangat tunggu esok membuak-buak..haha..tak sabar!!..

So pada 14/11/2012..encik BF telah pick up kami pada pukul 7:30 pagi dengan menaiki kereta beliau...after breakfast..terus ke Singapore..kami lalu Tuas sebab cepat sikit berbanding woodlands..sampai sana je..tengok-tengok jam baru 9:20 pagi..ape lagi..aku bawak la Syu dengan Intan jalan-jalan around USS dan ambil gambar kat Globe hikmat USS..huhu..



aku nak jugak..:p

Bila melihat keadaan sekitar USS..serious ramai gila manusia...bila dah fikir masak-masak..kami Upgrade ticket USS kepada Universal Express ticket..just plus $30 sorang..so..
USS Tiket + Express Tiket $68+$30 = $98 sorang = RM245.00...Nasib la masing-masing dah convert $200..cukup sangat campur tiket tu..walaupun mahal..aku rasa berbaloi sebab tak payah fikir nak beratur panjang untuk main satu permainan..just tunjuk tiket Express..terus dapat naik..serious..Universal Express tiket ni banyak membantu..jimat masa dan tenaga..rata-rata tempat aku pergi..sume waiting time 40 minute..bila kami guna express ticket..tak sampai 2 minit terus kami dapat naik..:)

Kami bersama kedua-dua tiket..harini Encik BF jadi photographer of the day lagi..haha..

Jadi..biarkan gambar menceritakan segalanya..:)


Abang Frankenstein..abang?..eh..:p




 Dalam river boat ride Madagascar...smart picture ni..



 Party go round..feel kanak-kanak ribena jap..:p


 Madagascar Boogie dance..comel!


Oh Alex..im in love with you....huhu

Istana Shrek..

setting spek 4D  Adventure..best gila woo movie ni..real sangat..rasa macam kita naik kereta kuda..muka kami basah kena bersin dengan donkey..rasa labah-labah merayap kat kaki..wuuu..best!..
 Awesome "Live" water show kat dalam ni..
 Remember to have a ponco (rain coat) before naik Jurassic Park Rapids Adventure ni..kalau tak..confirm lencun!..

Handsome..but scaryyyy...

 Street Dance Rockafellas yang sangat2 best..rasa nak menari sekali...

 I love this 2 Battlestar Galatica Cyclon n Human..3 kali naik woo..seronok mencabar adrenalin!


 I meet Oscar!..selamat tak busuk..:p
Disebalik tirai besi Galatica Human Vs Cyclon...



Fuhh..serious rasa seronok sangat...semua permainan kami cuba kecuali permainan yang berunsur kanak-kanak (pusing-pusing)..Tapi overall memang best yang amat...macam-macam permainan ada kat dalam ni..

MADAGASCAR ~ Korang wajib naik river boat ride dan King Julien's Beach Party go round..kat sini aku naik sekali je...


FAR FAR AWAY ~ korang wajib tengok Shrek 4D Adventure, Donkey Live, naik roaller coaster Enchanted Airways dan Magic Potion Spin..ni pun aku naik sekali je..

THE LOST WORLD ~ paling best naik Jurassic Park Rapids Adventure, Dino-soarin dan Waterworld..lain aku tak naik...tapi yang Jurassic Park ni aku naik sekali je..petang tu nak naik x sempat sebab ujan lebat sangat..:(

ANCIENT EGYPT~kat sini pun best...aku naik indoor roller coaster Revenge of the Mummy..seram gila beb..roller coaster tu di tarik kebelakang..di humban..rasa nak tercampak badan aku..2 kali aku naik beb..Treasure Hunters plak aku naik sekali je...booring..

SCI-FI CITY ~ okay fine..sini super duper best..kami naik Battlestar Galatica Human dengan Cyclon..3 kali kitaorg naik..memang mencabar adrenalin..seronok yang amat..Selain tu, kitaorg naik Transformers The Ride..best gila..rasa real gila..macam naik kereta yang di humban ke sana sini..effect 3D yang amazing..sampai aku mintak tolong Optimus Prime stop kan benda tu..seram gila...tapi seronok..2 kali kitaorg naik..

NEW YORK ~ zone Lights,Camera, Actons...real gila sampai basah baju aku kena percikan air coz kitaorang duduk kat area Express Tiket..

Overall..memang sangat best...my advice..datang waktu weekdays..jangan weekend..kalau nak weekend, better beli universal express tiket..walaupun mahal..berbaloi sangat..pergi sekali pun cukup...kalau tak..korang rasa booring kat sana akibat queue yang memanjang...so..sape yang nak pergi tu..enjoy k..:)












No comments:

Post a Comment