Friday 16 November 2012

Pengalaman USS - Part I

Assalamualaikum..Okey...rasanya semua orang tau USS tu apa kan..USS tu Universal Studio Singapore iaitu theme park kegilaan orang ramai pelusuk dunia termasuk kanak-kanak ribena macam aku ni..haha..Mood aku super excited sangat sebab dapat g USS 14/11/2012...Pengalaman yang 14 hb tu nanti aku ceritakan kat entry PART II..

Entry kali ini, aku nak ceritakan aku pergi USS semata-mata untuk nak beli tiket disebabkan malas nak beratur pada 14hb11 nanti..So..pada 9/11/2012 selepas encik BF solat Jumaat,aku dengan encik BF telah ke luar negara dengan menaiki kereta (ceh..Singapore je kot) melalui woodlands....adoiii Jem gila bole tak..padahal kitaorg gerak kul 3 lebih..bukan waktu peak pun..rasanya 2 jam terkandas di jalan raya je..

Selepas melalui Jem yang melampau dan pemeriksaan kastam..sampai jugak USS..pergh..first time menapak kat bumi Singapore..tipu la kalau tak teruja..tempat wajib snap pic..Globe USS !



Tiket yang Encik BF beli..4 tiket USS untuk 4 orang iaitu..aku,encik BF, Syuhada dan Intan (kawan satu sekolah encik BF)..satu tiket berharga $68 = RM 170...X 4 = RM680.00...fuhhh...

Then..after dah beli tiket..ape lagi...merayau-rayau la kami di sekitar USS tu...setiap kedai aku nak masuk..setiap tempat aku nak ambil gambar...haha..sebab encik BF dah pergi banyak kali USS ni..dia tak mahu interframe dalam gambar-gambar ni..so..biarlah dia jadi photographer of the day..huhu..




Ok fine..this is syurga Candy...peh..kedai sebesar ni dalam dia semua jual candy je..rasa nak beli semua jenis..tapi x mampu..hukhuk..:(


Tengokla dalam ni...waaaa...boleh kencing manis camni..huhu

Akhirnya..terselit satu pic bersama encik BF..huhu..:)


Lake of Dreams..


Then after dah puas merayau..balik lah beb..masa jalan nak balik tu..aku ternampak la menatang ni..aku kat tingkat atas..benda ni kat bawah..cantik sangat..air dia jatuh mengikut bentuk..time aku snap ni..dia bentuk orang sedang menari..cantik kan..macam-macam kaler keluar..hijau..biru..purple..

so..apa yang best dalam USS tu?..meh tengok sini PART II...:)

No comments:

Post a Comment