Friday 6 September 2019

PINK BY PURE BEAUTY AND ME

Assalamualaikum, tiba-tiba bukak blog masih lagi ada komen kat product dulu aku pakai "IF BEAUTY"..ada yang berminat nak pakai, maaf aku dah stop pakai bukan sebab tak bagus, tapi leceh sangat rasanya sebab kalau pencuci dan cream habis aku nak kena order by online and pos..nak beli sekali banyak kos tak boleh tahan jugakan..jadi dah genap 2 tahun juga aku dah bertukar produk ke jenama PINK by PURE BEAUTY by watson..senang, pencuci habis je balik kerja singgah watson sat terus pi beli..entry ni bukan entry berbayar ye..aku memang just nak share apa yang aku pakai..gambar pun ambil dari web watson dan google je..mula-mula dulu sebelum terjebak dengan pure beauty ni ada jugak aku try balik olay dengan bio essence, tapi tak ngam la..kulit jadi kering pula means dah tak serasi dengan kulit muka..

Jadi masa kulit tengah kering tu aku dah tak de idea nak try apa..belek belek kat watson ternampak pink beauty ni, comel je packaging dia, tertarik nak try..aku cuba pencuci muka dulu..lepas seminggu jerawat takde dah parut pun cepat pudar..skang ni aku takla pakai full set pink beauty..ni rutin harian aku..

Start dari make up remover, aku beli jenama WATSON facial wipes..sebab murah sangat dan berbaloi bagi aku yang jenis cuci muka, buang make up 2 3 kali sehari..jimat weh..biasa dia jual RM 5.50(3pack)..1 pack ada 10pcs..aku biasa beli time offer dia buy 2 free 1..jimat kan...yang bestnya ada macam-macam jenis bau (scented) jadi aku tak boring pakai..aku biasa beli sakura scented, lavender scented dan green tea..tak pun tukar-tukar dengan scented lain (ada banyak jenis)..




  

Then pencuci muka aku pakai pink pore foam cleanser by PURE BEAUTY..memang produk ni fokus pada pori-pori muka, memang nampak kurang dari sebelum ni..aku suka pakai sebab rasa bersih sangat bila cuci muka dan tak cepat berminyak muka aku..harga dia dalam RM39..tapi biasa aku beli time offer RM27.++ je..jangan risau..produk pink beauty selalu ada offer..hihi


Lepas cuci muka if nak make up balik, aku pakai toner yang memang aku setia dari dulu iaitu NARUKO merah (Raw Job's Tears Supercritical CO2 Pore Minimizing & Brightening Lotion) fuhh...perkataan pore minimizing & brightening tu je dah meyakinkan kan..sejuk je pakai, bau pun best...memang lama dah pakai..harga dia RM45 dan biasanya beli time offer RM37.90..


Then aku sapu asas sebelum pakai cc cream...aku ada 2 favorite..kadang aku pakai bio essence 24K BIO-GOLD rose water..aku beli yang 30ml je sebab senang nak bawa sana sini..kalau kat rumah aku suka pakai Pink pudding cream by PURE BEAUTY..suka dua-dua sebab senang menyerap kat kulit muka dan cc cream aku tahan lama..tak berminyak sangat walau 3 4 jam pakai..




CC CREAM pula aku masih setia dah 4 tahun weh aku pakai PURE BEAUTY CC CREAM ni..aku ingat start pakai tahun 2015..ada lagi entry dia kat blog aku....dia ada dua jenis kod..natural dan ivory..aku lebih sesuai dengan ivory sebab kulit sawa matang..kalau natural tak sesuai sebab aku pakai bedak baby je, jadi kulit aku akan nampak lebih gelap, melainkan kalau korang pakai bedak compact yang kod cerah, boleh la pakai natural...harga biasa RM49.90..tapi selalu dapat offer harga RM34.90..



Lastly lepas pakai cc cream aku pakai bedak baby JOHNSON je..paling senang, murah dan jimat..hehe..aku memang dari dulu tak boleh pakai bedak compact..nanti naik ruam-ruam kecil kat muka..last-last pakai bedak baby jela serasi..


Ada orang kata pakai bedak baby akan banyak whitehead, memang ya..tapi tak banyak sangat pun, normal la kalau hari-hari make up akan pori-pori tersumbat kan...so aku akan make sure seminggu atau 2 minggu sekali aku pakai NOSE PORE STRIP by watson...memang berkesan gila..keluar tercacak whitehead aku..haha..tapi dengan syarat lepas cuci muka, aku akan lap kering, sapu masker vietnam kat hidung, bawah dagu dan tepi pipi, then aku pakai nose pore strip..memang melekat whitehead tu..lepas dah tarik whitehead tu..cuci muka dengan air sejuk dan sapu toner NARUKO untuk tutup pori..memang licin lah hidung lepas tu..hihihi...aku pakai yang charcoal punya, yang biasa tak jalan..charcoal memang melekat..harga pun murah..RM12.50(10pcs)..beli time offer buat stock..kadang buy 1 free 1 tau..




So, ini saje yang aku pakai almost 2 years..scrub dan masker masih belum tercari-cari sebab belum ada kerajinan sebab ada cik putewi yang masih kuat meragam ni..ya..alhamdulillah last post haritu aku update gi honeymoon kan, now dah ada anak dah..hehe..aku selamat bersalin pada 14july 2018..lagi 15hari nak first anniversary 29 july 2018..baby puteri Nuralisha..now cik putewi dah setahun 2 bulan..dah pandai jalan laju..membebel macam mak cik bawang..haha..nanti ada kelapangan aku share pengalaman mengandung..bersalin dan pantang...Assalam.




2 comments: