Friday 27 January 2017

Latest skincare - Olay White Radiance & Ephyra

Assalamualaikum..lamanya menyepi dalam dunia blog ni..ok kali ni aku nak kongsi the latest skincare yang aku pakai..tukar lagi..yeahh tukar lagi..hehe..almost 8 bln sampai October lepas aku setia guna gebu skincare now dah 3 bulan aku bertukar kepada olay white radiance..mak aku n adik-adik setia lagi pakai gebu skincare..hehe..produk gebu ni bagus bagi aku..tapi perempuan kan..kalau pergi watson tu kalau niat dia beli 1 barang ko percaya keee...hahah..terbelek plak bahagian olay..aku sebenarnya dah aim lama nak try olay..tapi banyak range kan..selepas buat banyak review..last-last kuatkan semangat beli sekali 2 benda ni..olay brightening foaming cleanser 100g..and untuk night cream aku beli olay brightening night cream moisturiser 50g..makeup remover still setia dengan silky girl..setahun dah kot..hehe..jadi sepanjang 3 bulan aku pakai pencuci olay white radiance ni aku nampak dia cepat reduce sunburn kulit aku..kulit makin putih and paling best dia kurangkan parut jerawat..serius..




Krim malam dia agak berminyak jadi aku pakai 2 malam sekali..tapi serius bangun pagi lepas cuci muka rasa makin cerah kulit..dan aku tak payah pening beli moisturiser sebab krim malam dia dah complete dengan moisturiser..lagi satu produk tambahan aku pakai adalah dyas scrub..beli kat Butik Qisamni BBU je RM10.00 untuk botol mini ni..gosok kat muka lembut-lembut dan biarkan 15minit kat muka..baru try sebulan je..tapi best..tegang je kulit aku..aku pakai 2 @ 3 malam sekali..Toner plak memang dari bulan 6 hari tu beli toner simply siti yang botol hijau tu..tak habis-habis lagi..haha..best..sejuk je mula-mula pakai..




Tambahan lagi masa baru beli olay tu..aku beli kat lazada ephyra skin nano repair serum untuk reduce bintik hitam dan parut jerawat..ni pun sangat membantu kurangkan parut jerawat dan sekarang ni dah nak hilang dah..dulu punya tenyeh concealer nak tutup parut..sekarang tak payah dah..just apply cc cream and bedak je..hehe..bila muka aku naik jerawat satu-satu tu aku pakai tea tree blemish gel dari jenama thursday plantation..belas2 ringgit je..tu pun farmasi yang suggestkan kat aku..hehe..dan last sekali setiap 3 hari atau kalau rasa banyak je bintik hitam kat hidung baru aku pakai vietnam mask..ni memang berkesan sangat keluarkan bintik hitam tu..lepas pakai vietnam mask..rendam muka dalam air sejuk..hehe..sekian review dari aku...:)







3 comments:

  1. Assalamualaikum sis.. saya nak mintak guide blh tak.. muka saya ada byk biji kecik yg ada whitehead tp bukan chia seed. Sy geram n malu jd saya suka picit. Hlbyk scar merah kat muka dh nampak mcm kena allergy pulak. And ada jerawat dua tiga biji. Sy dh guna byk produk like clinelle, simple, faceshop.. tp tak berkesan. Muka sy tak berminyak sgt tp kering. Sy nampak ramai buat good review pasal tanaka.. jd sy nak tanya agak2 sesuai tak? Nak beli set yg mana satu ye? Kalau boleh nak yg basic dulu. Ada jual kat both watson & guardian ke? Tq sis for help ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm..maafla saya tak arif sangat bahagian pnjagaan wajah ni sebab muka saya kurang jerawat..tapi boleh cuba pencuci muka bio essence yang snail foam cleanser tu..day/night cream sy xberani suggest..pencuci snail tu memang bagus sangat..makcik saya pakai da dekat 6 bln..dulu muka berjerawat..ada bintik hitam..lepas pakai konsisten dah kurang jerawat n nampak muka bersih..mmg kesan agak lambat sikit..

      Delete
    2. Ada jual di watson & guardian..boleh juga tanya promoter di situ..

      Delete