Monday 26 August 2013

Aku gilakan runningman!!

Assalamualaikum..tajuk je dah sengal...dulu lah gila..skang dah boleh skip2 waktu tengok runningman ni..tak macam dulu...langsung takleh berenggang dengan external n laptop!!..haha...aku sedar aku dah ketinggalan nak cerita pasal kegilaan remaja sekarang tentang episod runningman ni...

Asal usul aku terjebak cerita runningman ni bermula pada bulan Feb lalu...waktu aku jadi guru sementara, aku ada mengajar subjek Pendidikan Jasmani..setiap minggu aku ajar 2 masa campur pelajar perempuan chinese n malay...satu masa belajar..satu masa aktiviti luar..so bila time PJ je aku blur..apa nak main ni...mula-mula best la..main badminton la...Bola jaring la..futsal la..bila dah masuk bulan ke 2, aku blur sampai tanya pelajar..apa nak main...so chinese student ajak aku main runningman..runningman?..tercengang aku..apa tu?..haha...gelak dorang ni...serious..aku dah lama tak tengok cerita korea..then aku minta dorang explain..peh..semangat masing-masing nak cerita kat aku..mulanya aku tak paham la..then dorang main la time tu..aku tertanya-tanya gak apesal la budak ni terjerit-jerit berlari sambil jaga nametag kat belakang baju..aku mampu gelak je bila budak-budak ni berkerumun kat sorang semata-mata nak koyak kan name tag...then dorang suggest kat aku tengok cerita ni...aku time tu mmg takde mood pun nak tgk..nak bukak laptop tgk online pun malass..so..aku memang tak tengok la time tu..masa berlalu sampai la bulan 5..aku kenal sorang kawan lelaki..memang baik orgnya..bila dah kenal-kenal dia bercerita yang dia ada 130 episod runningman..tiba-tiba terdetik hati aku nak tengok runningman sebab pembekal cerita dah ada..haha..tak payah la nk tengok online kan..hehe..

So..dia bagila aku 130 episod tu...minggu pertama aku tengok..aih banyaknya..nak start episod mana dulu ni kan..aku terus tgk episod 2PM disebabkan aku minat 2PM..aku tak kenal ahli runningman lain..so,tgk la 2PM mengharapkan cerita dia best..bila aku tengok..kosong je otak aku..ade gak la scene yang aku gelak-gelak..tapi tak paham sangat..apesal la pakai loceng kat kaki..pastu nak kejar-kejar.....tapi semua kata runningman ni best sangat..best sangat ke?...aku tak puas hati..so aku decide tengok dari episod satu...bila dah tengok introduction n kenal sorang-sorang runningman ni best la plak...hah..time tu plak aku baru habis contract mengajar n duduk rumah je sementara tunggu panggilan sambung..memang gasak tengok runningman la kan..pagi petang siang malam runningman...7 jam sehari aku tengok cerita ni..haha..melampaukan..baru  la aku tau kenapa best sangat tengok cerita ni..cerita dia pelbagai mision..then dorang selitkan artis jemputan yang famous macam Kara..Bigbang...Snsd..Super Junior n banyak lagi..game dia pun best n setiap runningman ada character tersendiri..yang aku dapat baca dari episod 1 sampai 100...Kim Jongkook ni paling dorang takut sebab kuat..Lee Gwang Soo si pengkhianat..Haha (semua perempuan dia nak saranghae, n very funny n paling comel), Ji Suk Jin paling lemah n always tersingkir paling awal..kelakar gak dia ni..Kang Gary (selalu berpasangan dengan Ji Hyo n cool person)...Ji Hyo (always blur...tapi bijak..selalu menang saat akhir)..Jae Suk (paling kelakar..suka warna hijau..kadang-kadang pengkhianat gak)



Their nickname from left ~Giraffe/Framer, Sparta, Grasshopper, Ace/Mong Ji Hyo, Flower boy (Joong ki dah tak join dah runningman ni), Bing Nose Hyung/Sukjin, Haroro/Pororo, Peaceful Gary




Antara scene runningman 






No comments:

Post a Comment