Friday 11 May 2012

Rombongan??


Assalamualaikum…lama rasanya x menghapdet blog sayang ni.. Kali ni aku nak update tentang rombongan sekolah..haha…ingat x mase kecik2 dulu bila ada rombongan sekolah..mesti nanges2..merengek2  cakap kat ayah..nk ikot nak ikot…kan kan..same la dengan aku..last2 dapat jugakk ikot…

Aku ingat lagi rombongan sekolah dulu kitaorang g petrosains klcc…langkawi..muzium kesenian islam…Melaka…ah sume aku ikot kot..huhu..

Kali ni aku nak cerita aku pulakk jadi cikgu rombongan..dulu jadi murid kan..skang jadi cikgu pengiring plak..sabtu lepas..5 hb mei kami dalam 50 orang murid dan lebih kurang 8 cikgu menyertai rombongan ke Kuala Lumpur membawa budak2 Koperasi dan Pengawas Sekolah..dari tingkatan 1 hingga 5…Kami bertolak dalam kul 12 tgh malam 4 mei dan sampai lebih kurang 6 pagi di Masjid Negara Kuala Lumpur..akibat lama berhenti..jadi sampai masjid agak lewat…sempat la tertidur dalam bus…

*subuh hari... 

*Dihadapan masjid negara Kuala Lumpur

Alhamdulillah aku jenis senang nak tidur dalam bus..x memilih..so…sampai terus mandi dan solat..pukul 7.30 pagi terus bertolak bersarapan di tanglin..berdekatan Klinik Komuniti Tanglin tu…ramai juga orang breakfast situ..sedap jugak menu nye…
Selepas kekenyangan..kami bertolak ke Putra World Trade Centre (PWTC) sebab ada pesta buku dan sampai around 8.30 pagi..ape lagi…snap2 gambar la kan..haha..memang rambang mata aku nak beli buku kat sana..banyak murah2 n info tentang buku…

 *Bersama students yg lagi besar dari aku..haha

 *Bersama bestfren time mengajar di skola..lab asisstant..Fiza

*Buku yg berharga berbelas ringgit..tapi aku peduli ape...aku beli jugak..korg pon tau ape sebabnye kan..huhu

*comelll sangat patung ni..tgk kaki die..ahahah... 

Selepas kepenatan membeli buku..kitaorg berkumpul dalam kul 12 lebih baru gerak ke KLCC…sampai sana je terus cari MCD..lapar gile kot..*MCD jugakk kaw cari...
*Sempat students aku snap pic ni...

*haha..lepas makan dan solat..kul 3 lebih baru masuk Petrosains KLCC..masuk kali ni 3 kali berturut2 aku masuk Petrosains ni…tapi adalah jugak snap2 gambar dalam tu…

*Cepat la minah...abang petronas dah tunggu kat belakang tu..haha..:p

*Muka happy dapat tiket free...:)

*Layan 3D plakk...

dah puas kat Petrosains dalam kul 6 lebih kitaorg gerak ke Masjid Shah Alam untuk mandi dan solat magrib serta jamak Isyak…selepas itu baru bertolak ke I City…Cantik..2 kali dah pegi I city..kali pertama sekeluarga main ice..kali kedua ni malas nak main ice..just tengok budak2 ni sambil snap beberapa gambar bersama kak Ina
( Lab Asisstant)..





Alhamdulillah setelah selesai semua..kami bertolak balik dalam kul 10 dan sampai Pontian around 3 pagi..Walaupun singkat..pengalaman ni sungguh bermakna…selamat x de masalah berlaku selama rombongan ni…Selamat Pergi dan Selamat Balik..Alhmadulillah..ok…wassalam..


No comments:

Post a Comment