Thursday 5 April 2012

Handphone..dulu dan kini?

Salam semua..hai hai..seperti yg semua maklum..handphone ni rasanya semua org wajib ada untuk memudahkan komunikasi kan..macam2 jenis handphone n function ade kat dunia ni..yg mewah sikit dapat lah beli yg canggih2 tu..yang sederhana beli setakat keperluan sahaja...so skang ni aku saje je nak share dgn korang ape handphone yang pernah aku pakai dulu n skang..

 rindu kat semua phone ni...mana tah hilang...tsk tsk..:(

1)NOKIA 3310
 
Haha...mungkin kita gelak skang kalau tengok phone ni...teringat lagi zaman dulu..orang selalu cakap..handphone ni..kalau baling anjing confirm anjing yang mati..haha..penah buat tak?..haha..funny giler...tapi serious la..jatuh berpuluh kali sekalipun..tetap tak mampos handphone ni...kalau off pon..cabut batery..pasang n on balik..konfirm function..huhu..aku pakai phone ni time tingkatan 2 kot..beli masa tu dengan member..harga dalam RM60 je kot..


2.PANASONIC GD50

Ha..handphone ni trend kot time tingkatan 3 ni..comel sangat..tapi nak taip mmg fokus gile ah..kang salah taip..huhu..ntah kat mane la phone ni...x ingat dah..huhu

3. NOKIA 6070
 

Ha..handphone tak ingat tingkatan bape pakai..hanphone ni simple je...cuma time tu yang best dah boleh capture gambar..ringtone pon dah boleh dgr lagu..bukan polifonik atau monofonik tenenet tenenet tu..cuma tak ada memory card je...


4. MOTOROLA RAZR V3i

Ha..handphone ni i like sangat..comel sangat...macam2 kaler..tapi aku ambil hitam sebab nampak semartt sangat..aku pakai time matrix...


5. N70

Ha..phone ni aku pakai mase first2 masuk sem 1 di uitm...aku suke sbb comel...boleh tukar2 kale..kejap putih la..pink la..hitam la...kan kan..


6. CSL BLUEBERRY A 9500

Handphone aku pakai kejap je sebab terjebak dengan telefon yang boleh tgk tv..gerek tu..cume Astro x dapat lah tgk..haha...last2 trade in sebab camera x clear sgt..dah la aku ni gile snap pic..huhu


7. Sony Ericsson W508

Ha..handphone ni yang aku beli baru trade in handphone CSL tu..time ni tahun ke 2 aku kat uitm..sangat2 sayang kat fon ni sebab walaupun camera pixel kecik..tapi picture dia cantik sgt2..then dia boleh snap sekali 4 gambar dlm 1 masa untuk dpt gambar yg terbaik..mmg bagus fon ni..aku simpan sampai skang sbb x rosak ape pon..sayang nk jual..aku bg mak aku pakai jew...aku pakai yang macam belah kanan sekali tu..


8. Nokia 1200

Handphone ni plak aku beli untuk no celcom aku..yela..roomate aku sume pakai celcom..nak tak nak kene jugak beli upax untuk memudahkan communication..law pakai maxis..kayap woo..huhu..simple sgt fon ni..tapi comel yaww..


9. Samsung Galaxy Wonder

Ok..this is the last last last handphone aku..skang ni aku mmg pakai Samsung Galaxy wonder..sangat2 puas hati pakai coz sume pakej complete...ada 3 g..camera 5 mp...wifi...n game macam2 boley download...aku beli complete price sume dlm RM890...nak beli S II atau galaxy note mmg x ah..x mampu wey..huuhu..asal boley 3 g dgn family..ok sudaa...n now aku x akan tukar lagi selagi fon ni x wat hal...cukuplah stok skang ni cume yang ada kat aku  3310 tu n 3 terakhir ni la..yang lain trade in..xpun hilang mana tah..sedih x dpt buat koleksi..:(


Itu aje lah untuk harini...wassalam..:)


No comments:

Post a Comment