Monday 7 July 2014

Trip to Pulau Perhentian: Part 3 (Jungle Trekking)

Assalamualaikum...kali ni aku nak story tentang aktiviti jungle trekking di Pulau Perhentian..aktiviti ni tahun lepas dah..tapi baru nak update..tak senonoh tol..haha

Entry kali ni pun jenis entry yang banyak gambar...aku ni jenis suka sukan yang lasak..tapi selalu tak dapat peluang join...bila join aktiviti pulau ni..memang bestla sebab ada jungle trekking..tapi takla mencabar sangat macam yang aku pergi di pulau Tioman...just naik turun bukit untuk ke next point...tapi seronok sebab kitaorg pergi ramai-ramai...campur student UIA..tak kenal pun dorang..terserempak time sama-sama jungle trekking..


Mula-mula aku tanya tour guide (Eddy), apa barang yang kena bawak..biasalah perempuan kan..hehe...takut jauh ke apa..dia slumber je cakap.."ala..tak jauh pun..pakai selipar pun boleh"..aku macam tak confident je tengok dia jawab senyum-senyum..haha...last-last..sebagai seorang perempuan yang sentiasa bersedia..cewahh...aku bawak tuala muka...air masak..sunglasses dan memakai kasut sukan...semangat gitu..



Lets go..:)

Si Eddy ni dari pergi sampai balik dok bergayut ngn gelpren je..huhu..



With student UIA yang memang tak kenal..duk chalet sebelah je..tengah duk jalan naik bukit tu..ada sorang try ejas aku..ada je kat pic tu..hehe..tapi malangnya 3 gelfren aq dok mencelah sampai tak jadi dia nak sambung bual...potong stim aa korang ni..haha

Then..bermulalah jungle trekking kami..peh....semak samun kami harungi..nasib aku pakai lengan panjang n seluar sukan panjang..kesian aa budak-budak UIA yang pakai seluar pendek..tajam-tajam kot pokok dia...punyalah jauh jalan dia..naik turun bukit..berapa kali kitaorang berhenti rehat...penat punya pasal..kalau aku pakai selipar tadi..mahu putus selipar aku..serius..jalan dia kat bukit tu berbatu..licin...dengan nak panjat pokok besar yang tumbang lagi kan..lama lah jugak..ada lah dalam 30 minit berjalan plus rehat-rehat kan..


Biar gambar menceritakan segalanya...:)





Dah berjalan-mendaki-merangkak..Alhamdulillah..akhirnya sampai jugak kami ke next point..rupa-rupanya tembus ke next resort...Perhentian Besar Island Resort..




Subhanallah..kalini memang cantik resort dia..ala-ala rumah kampung gitu..pantai dia pun landai dan cantik..memang port baik untuk mandi..mula-mula kitaorang memang nak tak nak je nak mandi sebab tak bawak baju spare kan..tapi skali tengok bebudak UIA slumber je pergi snorkeling kat hujung pantai..ape lagi..bushh..mandi aaa...haha..siap posing maut lagi..haha..memang best..









Bila dah mandi..abis semua basah..dengan kasut sukan semua basah sebab air dari baju n seluar meleleh kan..time ni baru rasa menyesal mandi sebab nak mengharungi jalan balik dengan basah-basah..haha.nasib aa jalan pakai baju basah...yang si tour guide aku ni punyela sengal..patutnya ajak la jalan-jalan dulu..baru mandi..ni dah lepas mandi..basah..pastu lapar..boleh plak dia ajak jalan pergi naik bukit tinggi tu..tapi memang cantik la pemandangan dia..siap ada tempat berurut menghadap laut..Subhanallah..














Nasib baik la balik lalu jalan lain..kalau lalu situ balik mau nangis aku daki bukit bukau basah-basah..sadis sungguh..hehe..


No comments:

Post a Comment